.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سیاست‌های ابلاغی محیط‌زیست برای همه قوا

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، خط مشی محکم و قوی برای همه قوا، نه فقط محیط زیست و قوه مجریه بود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، معصومه ابتکار عصر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه نخستین استارت آپ پیوند سبز تهران در پارک پردیسان گفت: سیاست های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، خط مشی محکم و قوی برای همه قوا، نه فقط محیط زیست و قوه مجریه بلکه مجلس، قوه قضاییه، نیروهای مسلح، نهادهای مدنی و غیردولتی و همه آحاد ملت بود و خط مشی روشن تری را برای همه ما ترسیم کرد.

 
این سیاست ها نشان می دهد چه گامهایی باید برداریم تا به رشد اقتصادی بدون تخریب منابع برسیم یعنی رشد سبز به دور از آلودگی و تخریب.

 
معاون رئیس جمهور ادامه داد: تاکنون خط مشی این گونه بوده که رشد همراه با تخریب و آلودگی زیست محیطی اتفاق افتاده یعنی هر کجا قرار بود شاهد رشد باشیم لازمه این برداشت از منابع طبیعی بود اما امروز تاکید بر اقتصاد خلاق و اقتصاد سبز است.

 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در واقع ما می توانیم دروازه های پیشرفت و رشد آینده کشور را بر اساس اقتصاد خلاق و سبز پایه بگذاریم و سیاست های کلی ابلاغی از سوی رهبر انقلاب این جهت گیری ها را به ما نشان می دهد.

 
وی ادامه داد: با اتکا به این سیاست های کلی می توان در بخش های تولید، فناوری، آموزش عالی و فناوری های نوینی مانند انرژی های نو که برای بهترسازی مصرف انرژی ضروری است و همچنین کاهش آلودگی و رشد اقتصادی گامهای اساسی برداریم.

 
ایران یکی از بهترین کشورها در حوزه انرژی خورشیدی است

 
معاون رئیس جمهور در ادامه افزود: ارزیابی ها نشان داده است امروز ایران از جمله بهترین کشورهای دنیا برای سرمایه گذاری در حوزه انرژی خورشیدی است.

 
ابتکار تاکید کرد: ما باید از این پتانسیل ها استفاده حداکثری را ببریم.

 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به چالش های محیط زیستی موجود در ایران گفت: در حوزه مدیریت پسماندها، بازیافت و تولید انرژی از آن، بهینه سازی مصرف آب، اصلاح الگوی مصرف، بازچرخانی آب و فناوری های مربوط به آن، اصلاح الگوی آبیاری و غیره می توان بر اساس فناوری های سبز حرکت و چالش های موجود را رفع کرد.

 
معاون رئیس جمهور افزود: برای ایجاد اشتغال و حفظ محیط زیست، اینها جهت گیری های مهمی است که ارزش کار فعالان این حوزه را نشان می دهد.

 
وی با بیان اینکه ما در ایران سرمایه های اجتماعی بسیار خوبی داریم گفت: باید از خلاقیت جوانان و فعالان این حوزه نهایت استفاده را برد.

 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این مطلب که یکی از اولویت های اصلی دولت یازدهم بحث محیط زیست است، تصریح کرد: رئیس دولت یازدهم بارها اعلام کرده به مباحث محیط زیستی توجه خاصی دارد. روحانی بارها عنوان کرده دولت من، دولت محیط زیست است.

 
معاون رئیس جمهور با اشاره به مسائل پیش روی دولت گفت: دولت با مسائل مهمی مانند اشتغال، تورم، خروج از رکود و برجام روبرو است اما در کنار این موارد محیط زیست هم از اولویت های دولت یازدهم است.

 
ابتکار با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی گفت: بر اساس قانون اساسی موضوع محیط زیست صرفا موضوع یک نهاد خاص نیست بلکه مربوط به آحاد جامعه است و همه باید برای سالم نگه داشتن آب، خاک و طبیعت احساس مسئولیت کنند.

 
ایران در زمینه برداشت بیش از حد ظرفیت از ذخایر، از متوسط جهان هم پائین تر است

 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه به بخش دیگری از چالش های پیش روی سازمان محیط زیست اشاره کرد و گفت: تغییر اقلیم فقط یک بخش نگرانی ما است. امروز بحث برداشت بیش از حد ظرفیت منابع زیرزمینی آب و دیگر ذخایر بحثی بسیار جدی است.

 
معاون رئیس جمهور افزود: زیاده خواهی انسانها باعث شده قوانین طبیعت را زیر پا بگذارند و کار به جایی رسیده که کارشناسان معتقدند برای هر یک سال زندگی بشر نیاز به یک سال و نیم زمان برای بازسازی محیط زیست داریم.

 
وی تاکید کرد: متاسفانه بر اساس آمار، ایران در زمینه برداشت بیش از حد ظرفیت از ذخایر، از متوسط جهان هم پائین تر است.

 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: یعنی بهره کشی ما از منابع به گونه ای بوده که آسیب جدی به ذخایر زیرزمینی وارد کرده ایم.

 
معاون رئیس جمهور با بحرانی خواندن وضعیت آب زیرزمینی در ایران تصریح کرد: به لحاظ برداشت از منابع آب زیرزمینی رتبه اول را دارا هستیم و این از مهمترین چالش های ما است که باعث خشکسالی، کم آبی و نابودی تالاب ها شده است.

 
ابتکار در خاتمه خاطرنشان کرد: این چالش ها اهمیت مسائل محیط زیستی و ضرورت ورود تک تک ما برای برون رفتن از آنها نشان می دهد.

 
به گزارش خبرگزاری مهر، رویداد جهانی استارت آپ ویکند سبز تهران که یک رقابت تیمی کارآفرینی در حوزه محیط زیست است، توسط انجمن علمی مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه تربیت مدرس و با همکاری دفتر پژوهش و فناوری های محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست در تاریخ 27 تا 29 آبان ماه سال جاری در محل دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.